Trad

Chucky Aflevering 7 recensie

Chucky's De nieuwste aflevering, 'Twice Grief, Double Loss', begint voort te bouwen op enkele van de grootste spanningen in de serie. Zoals de aflevering voor de seizoensfinale volgende week, begint "Twice Grief, Double Loss" ook de situatie voor Devon, Lexy en Jake te veranderen. In de serie tot nu toe heeft geen van hen zo'n hoge inzet als deze, wat betekent dat ze de finale ingaan met een frisse kijk.

Na de dood van twee ouders in de laatste aflevering van Chucky, heeft "Twice Grief, Double Loss" de juiste titel gekregen. "Verdubbel het verdriet, het dubbele verlies" focus meer op Junior's pijn dan Devon, hoewel beide zonen hun moeder verloren in Chucky's vorige aflevering. Zelfs het openingsgedeelte van "Twice Grief, Double Loss" dient om mensen te herinneren aan de verliezen die hebben plaatsgevonden, en bouwt de titel op de grafsteen. Het verlies van de moeder had echter een grote invloed op de beslissingen van beide jongens in 'Twice Grief, Double Loss'. Deze beslissingen van Junior en Devon veranderen het verloop van de film vlak voor de finale.

VIDEOSPEL VAN DE DAG

GERELATEERD: The Invisible Man is de blauwdruk voor de nieuwe monsterfilm

De aflevering begint met Bree's ontwaken, maar de focus ligt niet op Bree's verdwijning. In plaats daarvan concentreert het zich op Jake, Devon en Lexy die besluiten niet meer samen te werken om tegen Chucky te vechten. Junior is nog steeds geïrriteerd door Jake en slaat hem, sommigen schokken en anderen dienen als een duidelijk teken van verdriet. Junior's woede werd erger toen Tiffany wakker werd en met Logan omging, hem zelfs kuste. De spanning tussen Junior en zijn vader wordt steeds groter Chucky's eerdere afleveringen, maar Bree is vaak de buffer daartussen. Nu ze er niet meer is en er een mysterieuze nieuwe vrouw in beeld is gekomen, is Juniors afkeer van zijn vader ernstig geworden.

Logan and Tiffany

Nadat hij zijn vader heeft geconfronteerd met de vrouw, gaat Junior terug naar zijn kamer en vindt Chucky, met wie hij een onwaarschijnlijke relatie vormt. Net als Chucky aan het begin van het verhaal met Jake deed, probeert de moordpop Junior te verleiden om de moordenaar te worden. Hij gebruikt Junior's groeiende haat jegens zijn vader eerst als zijn populaire voorbeeld, maar breidt het al snel uit naar Lexy en Jake. Chucky is zich bewust van de rivaliteit tussen Jake en Junior en moedigt Junior aan door hem eraan te herinneren dat hij beter kan zijn dan Jake als hij de moed heeft om te doen wat Jake niet kan. Op het einde "Verdubbel het verdriet, het dubbele verlies", kreeg Chucky zijn wens toen Junior de pop gebruikte om zijn vader dood te slaan. De alliantie tussen Junior en Chucky vormt een gevaarlijke bedreiging voor Devon, Lexy en Jake in de finale van volgende week.

Toen Junior een mentor vond in Chucky, had Devon het veel moeilijker nadat hij zijn moeder had verloren. Vond vroeger troost in Jake, maar nu worstelt hij om naar hem te kijken zonder zichzelf te herinneren aan de dood van zijn moeder. Devon onthult dat hij had overwogen weg te rennen van Hackensack om het pleegzorgsysteem te vermijden, maar voordat hij iets kon doen, werd hij teruggetrokken in Chucky's verdraaide spel. Devon waagt zich aan het huis van Charles Lee Ray (vorige week gekocht door Tiffany) en ontdekt dat Nica vastgebonden is. Hij bevrijdt haar, maar ontdekt helaas dat hij Chucky heeft bevrijd. Devon wordt dan vastgebonden op een stoel tegenover een leger Good Guys-poppen.

Nica Pierce

Andere belangrijke elementen van "Twice Grief, Double Loss" zijn de aankondiging door de burgemeester van het komende G-rated horror liefdadigheidsevenement. In Hackensack zou het vermogen van Horror-thema-evenementen eigenlijk nog steeds als G onwaarschijnlijk worden beoordeeld. De op handen zijnde plannen van Chucky, Tiffany, Junior en het leger van Good Guys-poppen voorspellen ook niet veel goeds voor het evenement of een van de Hackensack-bewoners. Het kan er echter voor zorgen dat de mensen van Hackensack eindelijk de waarheid over Chucky te weten komen.

Andy (die vorige week kennismaakte met de serie) verlaat Kyle bij een tankstation en gaat naar Hackensack om het Chucky-probleem voor eens en voor altijd op te lossen. Hij is voor het laatst gezien bij Junior's huis kort nadat hij zijn vader had vermoord. Nu wordt Andy niet alleen geconfronteerd met de dood door toedoen van Chucky en Junior, maar ook met elk leger van Good Guys-poppen die hij en Kyle hebben verzameld om te vernietigen. De aanhoudende aanwezigheid van Tiffany en Nica in Hackensack betekent ook dat het niet gemakkelijk voor hem zal zijn, maar er is een kans dat Kyle hem inhaalt.

In de gruizige aflevering "Twice Grief, Double Loss" is het gelukt om een ​​aantal positieve momenten te hebben. Nadat Jake met zijn Billy Good Guys-pop bij Lexy's huis aankomt, is Lexy woedend dat Jake van plan is de stad te verlaten. Ze herinnert hem eraan dat hoewel zijn biologische familie in verval is, hij in haar en Devon een familie naar keuze heeft gevonden. Bedenk waar Jake en Lexy in het begin begonnen Chucky, wat een enorme ontwikkeling is voor hun personages in slechts zeven afleveringen. Het vertegenwoordigt ook een broodnodig verenigd front in de aanloop naar de grote strijd die ze volgende week zullen voeren.

Junior and Chucky

"Twee keer verdriet, dubbel verlies" is een van de kleinste afleveringen van Chucky, maar een van de betere in termen van verhaal. Het doet geweldig werk bij het opzetten van de finale voor volgende week zonder dat het lijkt alsof de serie op de een of andere manier moet eindigen. De groei die Jake en Lexy samen hebben doorgemaakt, samen met de druk op de relatie van Jake en Devon, en zelfs Lexy en Junior, betekent dat het einde waarschijnlijk een ontroerende conclusie zal opleveren (of hartverwarmend als een einde voor elk personage in Kinderspel het universum kan ontvangen). Nu Chucky eindelijk een van de kinderen onder zijn duim heeft gekregen, begeeft de serie zich op nieuwe terreinen.

Al lijkt het onverstandig om dit nieuwe element, vlak voor de finale, in te voeren, wat de beste keuze is voor het personage van Junior. Deze ontwikkeling voor Junior is langzaam opgebouwd Chucky en het heeft zin. Als hij erachter komt dat Chucky daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de dood van zijn moeder, zal hij waarschijnlijk vast komen te zitten tussen een rots en een harde plek. Net als Junior worstelt Devon met de dood van zijn moeder en wat dat nu voor hem betekent. Terwijl de twee Chucky verstrikken in hun verdriet, staat alleen Junior aan de kant van een moordenaar. "Twice Grief, Double Loss" presenteert op wonderbaarlijke wijze twee zeer verschillende facetten van verdriet onder de verschrikkelijke omstandigheden die Hackensack omringen, waardoor het een van de beste is Chucky's de meest aangrijpende details.

Chucky Momenteel streamen op SyFy en USA Network.

DAN: Iconische horrorfilms hebben een hoger genre

Onze waardering: